Online Diary Cik Minnie ^^: Pertemuan Terakhir

Selasa, 12 Februari 2013

Pertemuan Terakhir

Assalamualaikum.

        Hai everyone,,so how are you today??Sihat?Alhamdulillah..Ok now let's turn back to the main topic..
Ok pada 8 February 2013 merupakan hari yang terakhir aku berjumpa dengan Puteri NorSyaqirah... Ok know what?? Serious sedih yang teramat sangat..Well you know dia merupakan bestfriend aku..Kami hanya berempat je dekat sekolah.. And what was the most awesome thing is:

  • The four of us are school prefect
  • The four of us are Temasik (nama rumah sukan)
  • I was in the same class with  Masyitah and Miza was in the same class with Puteri
           
This Is Puteri NorSyaqirah......





This Is Masyitah





This Is Me..Kenangku Didalam Doa mu (hehe)


SECRET !!


*Miza and Puteri


     Sehari sebelum dia pindah (7 February 2013) Puteri cakap hari Jumaat merupakan hari terakhir dia sekolah dengan we all..So I was just like "Oh ok esok baru dia pindah,,still ada masa lagi dengan dia".......But unfortunately,,,balik je sekolah mlm tu aku online-> bukak notification and nampak Puteri buat status and the tag nama aku,,Miza and Masyitah and it sound like this :

  •   Naz Nazirah, Mas Syitah, Farrah Mieza tak sangke tdi adelah kali terakhir kite jumpe ='( esuk aku dah kne gerak pindah skolah baru ! taktau lagi bile kite boleh jumpe..kalau ade mase aku dtang la sini ye ? jgan sedih2..sorie sngt2 tak bgitau kau ='( assalamualaikum.. 

 Lepas je aku terbaca status tu,,I was directly call Miza inform kt dia yang Puteri dah tk sempat nk sekolah esok...

    Lepas call Miza aku cepat-cepat call Puteri....Bila Puteri angkat je phone,,baru je mengungkapkan beberapa patah perkataan,,air mata aku mulai turun mencurah bumi..I beg to Puteri supaya dia datang sekolah pada hari Jumaat walaupon sekejap....and dia cakap dia tk sure boleh dtg ke tak..Lama kita orang on the phone...masa call dia aku bukak lagu Doa Perpisahan..: 

 
Masa bukak lagu ni,,air mata pun jadi seperti air terjun....masa cakap dgn Puteri suara aku dah sengau..Kita orang on the phone hampir 2 jam...aku matikan talian pon sebab bateri phone dh nk habis..

 8 February 2013

     Esoknya masa aku datang sekolah (memang tak bersemangat langsung..)masa aku keluar kelas and menuju ke tangga untuk pergi ke surau (baca Yaasin)..Unexpectedly Puteri muncul depan aku and call..Ayuuuuuu.........and I was just like Puteriiii.....(lari terus hold tangan dia kuat-kuat)..aku ajak dia letak beg dalam kelas and dia cakap :

    Puteri: "Eh tak boleh,,aku sekejap je ni...ni pon nk jumpa pengetua jap lagi...Miza and Masyitah mana??
   Aku:  "Miza tk datang lagi,,Masyitah pon sama kot"(bagi dia hadiah and surat yang aku tulis seharian  and  terus ajak dia turun)

Masa sampai depan tangga untuk naik ke pejabat,,,aku ckp kt Puteri that I need to go now sebab takut nanti cikgu marah..Sebelum berpisah tu aku salam dia (hati dah mula sebak) and aku peluk dia,,,Dia cakap kt aku supaya Forget The Past..aku memang dah tk mampu ungkapkan walau 1 perkataan pon sebab masa tu air mata dah bergelinang dan suara menghilang....Dan aku pun lambai dia buat kali terakhir dan terus menuju ke surau..........

                                       Teman,,
                              Betapa pilunya hati ini
                             Menghadapi perpisahan ini,
                             Pahit manis perjuangan telah kita rasa bersama,
                             Semoga Allah meredhai persahabatan dan perpisahan ini....

To Puteri : nanti jangan lupakan aku bila dah dapat kawan baru.....Aku harap kau maafkan semua   kesilapan  yang telah aku lakukan terhadap kau...Maaf kalau aku sebab tak dapat jadi yang terbaik......

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 ulasan:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen